Oszuści dzwonią z rożnych numerów. Na Twoim telefonie może wyświetlić się nawet
numer naszego Banku.
Oszuści informują o rzekomo podejrzanej transakcji i próbują wyłudzić dane poufne
lub namawiają do zainstalowania oprogramowania, które umożliwia zdalny dostępu
do komputera.
Pamiętaj:
- Pracownicy Banku nigdy nie proszą o podanie hasła do bankowości
elektronicznej oraz kodów autoryzacyjnych; - Nie podawaj danych poufnych odnośnie Twojej karty czy dostępu do bankowości
internetowej. - Nie podawaj przez telefon kodów z SMS-ów autoryzacyjnych.
- Nigdy nie instaluj dodatkowego oprogramowania na prośbę osoby dzwoniącej.
- Zwróć uwagę na akcent dzwoniącego, czy używane słowa np. konto zamiast
rachunek. - Zachowaj zdrowy rozsądek. Nie działaj pod presją czasu. Chroń swoje dane!
- Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości z kim rozmawiasz, rozłącz się, odczekaj
minimum 30 sekund i samodzielnie skontaktuj się z Bankiem. Koniecznie wybierz
oficjalny numer na klawiaturze numerycznej, nie oddzwaniaj z listy połączeń,
które wyświetlają się na telefonie. - Bądź ostrożny! A jeśli podałeś poufne dane skontaktuj się z Pracownikami
naszego Banku.
Zapoznaj się z poniższym komunikatem. Wystarczą dwie minuty, które mogą
uchronić Twoje środki.
https://zbp.pl/Aktualnosci/Wydarzenia/Oszusci-dzwonia-z-numerow-podszywajacych-sie-pod-banki