SmartKARTA to innowacyjne rozwiązanie, w którym wykorzystano kody QR i aplikację mobilną PBS Knyszyn Nasz Bank do realizacji operacji wypłat i wpłat w bankomatach. Transakcja definiowana jest przez klienta w aplikacji mobilnej Nasz Bank. Inicjowana jest poprzez zeskanowanie smartfonem wyświetlanego na ekranie bankomatu kodu QR. Klient nie musi używać karty, wprowadzać kodu PIN na klawiaturze bankomatu, zatem na żadnym etapie wypłaty gotówki nie dotyka urządzenia, jedynie na koniec odbiera pieniądze. Transakcja odbywa się szybciej niż przy użyciu karty, transakcji zbliżeniowej, czy przy wypłacie w kasie lub w placówce banku. Jest to pierwsze tego typu rozwiązanie w polskiej bankowości. Bezdotykowa wypłata minimalizuje ryzyko zakażenia koronowirusem przy korzystaniu z urządzeń bankomatowych.
Jak korzystać ze smartKARTY? – krótki przewodnik dla Klientów (plik PDF)